ข่าวประชาสัมพันธ์ Press Releases ข่าวย้อนหลัง หัวข้อข่าว บลอก

India: Asian Banker ranks IDBI Bank's internet banking service the best amongst Indian banks

General Press Releases วันพุธที่ ๑๕ มกราคม พ.ศ. ๒๕๔๖ ๑๔:๔๙ น.
ขนาดตัวอักษร: ใหญ่ กลาง เล็ก

idbi bank's internet banking service, i-netbanking, has been rated the Best among all Indian private and public sector banks by Asian Banker, a prestigious financial services journal in its November 2002 rankings. Even more credit worthy is the fact that i-netbanking from idbi bank ranks 14th best amongst all Asian Banks. Gunit Chadha, MD & CEO of idbi bank spoke of the award as a testament of idbi bank's "customer centric technology in line with our mission statement of being a technology-led and service-driven financial services marketing company".

idbi bank launched i-netbanking only in October 2001. Says, Ravi Nair, Head - i-netbanking, "As late entrants into internet banking, we were clear that we would provide our customers the best of breed solutions. The key was to keep the offering simple, back it up with strong execution infrastructure and robust security set up. To have become the Best Internet Bank in a short span of 12 months is reflective of the thrust on quality and service in each of the businesses idbi bank has chosen to offer to its customers. "

"However, to be a successful service, it's the small things that matter." adds Nair. "A special focus was given to addressing customer dissonance points. Providing a consolidated view of all relationships in a single account statement, easy-to-navigate user interface, timely alerts on various activities as well as quick responses to emails and queries are the cornerstones of the success of the service. With about 300,000 netbanking customers, our transaction volumes are rapidly growing @ 20% every month."

i-netbanking supports a vast range of banking activity - enquiries, downloads, funds transfers, online cheques, online creation of fixed deposits, NSCs as well as cheque books. Unique value adds include bill presentment and payment of utility bills, tie-up with shopping sites for online payments, viewing of demat information and even a tax centre for information and online filing of tax returns.

--www.theasianbanker.com (January 15, 2003)--

ขนาดตัวอักษร: ใหญ่ กลาง เล็ก

ข่าวประชาสัมพันธ์ที่เกี่ยวข้อง

Japan: Tokyo Stock Exchange and Shenzhen Stock exchange sign MOU

Tokyo Stock Exchange and Shenzhen Stock Exchange today signed a memorandum of understanding. Both Exchanges believe the cooperation between them will foster the benefit of the financial services industry in China and Japan, and will assist in the maintena...

Hang Seng Bank launches personal internet banking services in mainland China

Hang Seng Bank will launch secure and reliable Personal e-Banking services for customers of the Bank's four branches in Guangzhou, Shanghai, Shenzhen and Fuzhou on 31 December 2002. They comprise foreign passport holders, citizens of Hong Kong SAR, Macau ...

China: Non-banks look beyond credit and debit hype

Non-bank players have been quick to see that the potential of the payments industry in China lies not just in the debit and credit card segments. Recent reports on payment systems in China have drummed up interest in Internet banking and the credit market...

หัวข้อข่าวที่เกี่ยวข้อง

หัวข้อข่าวยอดนิยม

กรมสรรพากร ธนาคารกรุงเทพ ธนาคารกรุงไทย ธนาคารออมสิน ไปรษณีย์ไทย การบินไทย ธนาคารกสิกรไทย hotmai เพียวริคุ jobbkk ธนาคารไทยพาณิชย์ คาราบาว ดีแทค ไทยพาณิชย์ แจ่มใส เมเจอร์ ธนาคารอาคารสงเคราะห์ 12car กรุงไทย ธนาคารกรุงศรีอยุธยา กระทรวงสาธารณสุข การรถไฟแห่งประเทศไทย มิตซูบิชิ เมืองทอง ธนาคารทหารไทย ตลาดหลักทรัพย์แห่งประเทศไทย ซัมซุง มาม่า วันทูคอล ธนาคารแห่งประเทศไทย กระทรวงพาณิชย์ เวลาประเทศไทย ปตท ธอส บิ๊กซี กรมอุตุ กรมศุลกากร แม็คโคร ธนาคารกรุงศรี กระทรวงการคลัง